Thursday 5 June 2014

Luarbiasa, bukan biasa biasa.




Kena redha.
Allah dah susun, yang terbaik.
Kun Fayakun! Maka jadilah ia.
Kena husnudzhon dengan Dia.
Kena!
Buatpe nak sesali benda dah jadi?
Bukan boleh ulang balik pun.
Maybe umur cam aku sesuai kat tanah air ni lagi.
Muda sangat. Tak makan garam lagi dalam hidup ni.
Tapi yang penting, aku tak boleh ulangi kesilapan yang lalu tu;
Tak menghargai ukhuwwah bebetul, membazir masa, main main dalam DnT.
Jangan. Jangan ulangi dah. 
Mamnuq!

Ingat lagi, ada sekali tu aku malas nak gi usrah. =.="
Perangai nauzubillah betul.
Aku cari jalan nak ponteng usrah kot.
Nakal.
Last last kena paksa dgn umi.
Yang best, pengisian hari tu sentap nak matiii.
DUSH! *batu besar jatuh atas kepala dari langit*  
Nak pengsan aku rasa masa naqibah cakap.
Tunduk je.
Tahan air mata biar tak nanges wooh.
Tapi, inilah hidayah Allah.
Hidayah yang aku benar benar rasa.
Ubah hidup aku, jadi lebih matang.
Sejak dari tu, aku addicted dengan usrah.
Haha lawak je.
Rasa cam usrah ni tempat kita reflect diri. Muhasabah.
Even, aku pernah je rasa tak suka usrah aku tu.
Ada lah certain certain sebab aku tak suka.
Tapi, tu dululah.
Sekarang rindu tak bertahap weyyy!
Hikhokhuk.
Okay.

Aku kena bersyukur Allah bagi rasa duk Mesir 7 bulan.
Hey, 7 bulan kot! Lama tuuu!
Semua cakap aku beruntung sehhh.
Mereka kata, "untung tahu kenal Tarbiyyah di usia muda"
Aku kena bersyukur!
Memang, Tarbiyyah Mesir tu super-duper-osem-gila-nak-matiii fuh.
Tapi, sampai bila nak melekat kat bumi musa je?
Kat Malaysia pun ada tarbiyyah kan?
Senyum lebar lebar.



***

Ni notes dalam laptop sebenarnya. Buat sebab tahun lepas, hampir hari hari nanges teringat Mesir. Huuu.

Mesir, aku amat yakin jodoh kita masih kuat. Aku amat yakin! satu hari, akan ku datang kepadamu kembali. Sungguhlah, tarbiyyah Mesir ni tarbiyyah luarbiasa, bukan biasa biasa. Sumpah rare. Doakan Mesir.

No comments:

Post a Comment