Wednesday 3 December 2014

Muhasabah.


[credit]


Kadang kadang,
kita selalu rasa

takpe at least
aku tak couple
aku tutup aurat
aku baik dah
aku inshaAllah ahli Syurga
dah cukup (kot) amalan aku
dah sedia dah untuk mati

Padahal realitinya?

Solat fardhu pon lambat
Quran pon pegang jarang jarang

Mak ayah pon tak hormat

Ahli Syurga cemana tu?
Jangan pernah tertipu dengan rasa amal terlalu cukup.
Mungkin, kita rasa dah buat banyak amalan
tapi
banyak mana yang Allah terima?

Keikhlasan kita,
apakah benar benar ikhlas?

Kita sendiri tahu kita macam mana.
Kita sendiri tahu.

Dan, kita sendiri yang pilih
untuk terus hidup macam ni
atau
mulakan hidup yang lebih baik
dengan berubah.

Pilihan di tangan kita.

***

Entry super pendek tapi moga moga memberi kesan serta membuka hati diri aku sendiri dan kau yang tengah baca ni. Allahu'alam. Moga Allah redha.

No comments:

Post a Comment