Saturday 5 May 2012

Bolehkah aku..?

Bolehkah aku..? *itu tangan sendiri, haha*


Bismillah..
Tahun ini melakar sejarah bagi saya sendiri kerana tahun ini tahun saya dapat jadi senior sekolah yang dah lama dah impikan kerana boleh membuli junior-juniorsaya yang lain. Eh. Tahun ini tahun last saya sekolah rendah. Ujian Penilaian Sekolah Rendah. Ya ! Saya ialah calonnya. "I'm a UPSR 2012 candidate", mesti anda rasa saya ni selamber je kan? Nak UPSR tapi still main internet. Yes! saya juga tahu itu. Haha.

Saya rasa macam terlambat je saya nak study untuk kejar 5A tu. Rasa memang dah gif ap [baca:give-up]. Tapi kesian kat cikgu, mak ayah yang selalu harapkan saya dapat 5A. Saya akan cuba. Saya akan buktikannya. Kalau saya tak berusaha tak jadi jugakan? hmm, saya akan lakukannya..! Dengan izin Allah. Allah juga berfirman:


"Allah tidak akan mengubah sesuatu nasib kaum itu, kecuali
mereka sendiri mengubah nasib mereka"
[Ar-Ra'd:11]


*****

Keadaan sekeliling selalu memaksa kita untuk berputus asa
tapi sebenarnya kita memang boleh lakukannya..!

[kredit]

Saya jugak nak minta maaf kan sesiapa yang telah terkecil hati atas perbuatan saya yang lemah ini, saya harap sangat anda semua dapat maafkan saya serta mendoakan kejayaan saya ini. Jasa anda amat saya hargai. Sebagai muslim, kita haruslah saling tolong menolong. Hari ini hari saya, esok hari anda pula. InshaAllah..

Doakan saya atas kejayaan ini. Walaupun saya tak kenal anda tapi apa salahnya kan kita berdoa buat saudara seIslam. Saya sayang anda semua kerana Allah. Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang saling bantu-membantu. Wallahualam..


"Seseungguhnya rahmat Allah itu dekat kepada orang
yang berbuat kebaikan"
[Al-A'raf:56]



*****

I CAN DO IT !

4 comments:

  1. comelnya adik Munibah ni :)

    @naelahsafiyyah

    ReplyDelete
  2. tgk lah kami punye blog...perkongsian yg baik=)

    ReplyDelete
  3. inshAllah. terima kasih visit. =D

    ReplyDelete